Rotterdamse ondernemers samen in Merkenfestival in Walhalla

12 June 2023, 16:46 uur
Rotterdam & Regio
mainImage
LMOFOTO

Met vrolijke Antiliaanse klanken en onder zomerse omstandigheden werden de gasten vanmiddag meegelokt naar Kantine Walhalla waar het Merkenfestival plaatsvindt. Het festival is georganiseerd door PCR (Platform Communicatie Rotterdam) een vakgenootschap van marketing- en communicatieprofessionals die zich sterk maakt voor Rotterdamse ondernemers.

De club bestaat al 70 jaar (1953) en is daarmee de oudste communicatieclub van Nederland. Een tiental ondernemers met Rotterdam roots of binding vertellen daar hun verhaal over hun bedrijf en merk. Comedian Tim Hartog presenteert de bijeenkomst en nodigt de gasten uit voor hun verhaal. De bijzondere bijeenkomst is opgezet en uitgewerkt door een speciale jubileumcommissie met Peter Egge, Peter Uitendijk, Marlene Wickel en Ton Rodenburg. De gasten werden welkom geheten door voorzitter Huug Barendrecht die samen met bestuursleden Karin van Reeuwijk, Oscar Langerak en Alma Musinovic het nieuwe logo onthulde van de PCR.

Bekende ondernemers als Schorem Barbiers, MVRDV, het Kookpunt, Erasmus Universiteit, Tomasu, Mothership, Jeugdtheater Hofplein en Fun-X komen aan het woord. Iedere spreker vertelt het korte verhaal van zijn of haar merk. Wat is er nu zo Rotterdams aan? Wat herken je in de stad? Wat is er nu zo Rotterdams in de aanpak die jij hebt in het laten groeien en bloeien van jouw merk? En wat zijn enkele tips of ideeën die jij graag meegeeft aan het publiek, de leden van PCR?

Eerste spreker was Jeroen Everaert van Mothership een bedrijf dat betrokken is bij vele grote buitenkunstprojecten als het uitlichten van de brandgrens in Rotterdam en de plafondschildering in de Markthal. Rotterdam is een belangrijke basis geweest om vanuit te kunnen werken aan grote projecten, vaak met welwillende medewerking van de gemeente.

Dat voorbeeld doet andere steden volgen en vooral een jonge stad als Almere is daarin geïnteresseerd. De bijeenkomst duurt nog deze middag met de diverse uitgenodigde sprekers gevolgd door een informeel samenzijn van deze 70-jarige club. Doel is om de activiteiten van de club te stimuleren en nieuwe Rotterdamse ondernemers daarvoor te interesseren op weg naar de 80 jaar.